Individuelle Beteiligung am Unterrichtsgespräch in Grundschulklassen: Wer ist (nicht) beteiligt und welche Konsequenzen hat das für den Lernerfolg?

DSpace Repository

Individuelle Beteiligung am Unterrichtsgespräch in Grundschulklassen: Wer ist (nicht) beteiligt und welche Konsequenzen hat das für den Lernerfolg?

Author: Decristan, Jasmin; Fauth, Benjamin; Heide, Eva Lena; Locher, Franziska Maria; Troll, Bianka; Kurucz, Csaba; Kunter, Mareike
Tübinger Autor(en):
Fauth, Benjamin
Alternative Title: Students' differential participation in classroom discourse in primary schools: Who participates (not), and what are the consequences for student learning?
Published in: Zeitschrift für Padagogische Psychologie (2020), Bd. 34, H. 3/4/2020, S. 171-186
Verlagsangabe: Verlag Hans Huber
Language: German
Full text: http://dx.doi.org/10.1024/1010-0652/a000251
ISSN: 1664-2910
DDC Classifikation: 150 - Psychology
Dokumentart: Article
Show full item record

This item appears in the following Collection(s)