The propensity to patent with vertically differentiated products –an empirical investigation

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Zitierfähiger Link (URI): http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:bsz:21-opus-43580
http://hdl.handle.net/10900/47677
Dokumentart: Arbeitspapier
Erscheinungsdatum: 2009
Originalveröffentlichung: Tübinger Diskussionsbeiträge der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät ; 325
Sprache: Englisch
Fakultät: 6 Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich: Wirtschaftswissenschaften
DDC-Klassifikation: 330 - Wirtschaft
Schlagworte: Patentrecht , Geheimhaltung , Patenterteilung
Freie Schlagwörter:
Patenting decision , Secrecy , Disclosure requirement , Patent height , Vertical product differentiation
Weitere beteiligte Personen: Zaby, Alexandra K.
Lizenz: http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=de http://tobias-lib.uni-tuebingen.de/doku/lic_ohne_pod.php?la=en
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Abstract:

This paper empirically investigates a firm’s propensity to patent. It thereby builds on a theoretical model on a firms’ patenting decision in a market with vertically differentiated products. We deduce and empirically test several hypotheses from the theoretical results regarding patenting and rival’s market entry decision presented in Zaby (2009). Our main finding is that in industries which are characterized by easy-to-use knowledge spillover, the technological lead of the inventor is reduced to such an extent that the propensity to patent increases. Furthermore, the intensity of patent protection has a delaying impact on rival’s market entry.

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