Is learning a logographic script easier than reading an alphabetic script for German children with dyslexia?

DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Is learning a logographic script easier than reading an alphabetic script for German children with dyslexia?

Autor(en): Kuester-Gruber, Stephan; Faisst, Theda; Schick, Vera; Righetti, Giulia; Braun, Christoph; Cordey-Henke, Angelika; Klosinski, Matthias; Sun, Ching-Chu; Trauzettel-Klosinski, Susanne
Tübinger Autor(en):
Faisst, Theda
Schick, Vera
Righetti, Giulia
Braun, Christoph
Sun, Ching-Chu
Trauzettel-Klosinski, Susanne
Küster-Gruber, Stephan Alexander
Cordey, Angelika
Erschienen in: Plos One (2023), Bd. 18 (2), Article e0282200
Verlagsangabe: Public Library Science
Sprache: Englisch
Referenz zum Volltext: http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0282200
ISSN: 1932-6203
DDC-Klassifikation: 500 - Naturwissenschaften
Dokumentart: Wissenschaftlicher Artikel
Zur Langanzeige

Das Dokument erscheint in: